Kada Jelena dođe na more


Kada Srpkinje dođu na more
prvo što nas pitaju je
jesmo li Crnogorci ili Srbi
kada im kažemo da smo Crnogorci
pitaju nas 
kojim jezikom pričamo
kojim jezikom pišemo
kojim jezikom ljubimo
zašto smo se odvojili
zašto, zašto, zašto
hiljadu zašto i
hiljadu zato

Kada Makedonke dođu na more
pjevaju sa nama
o talasima koji žive u atarima
gdje su se prvi put ljubile
plesale po horizontu
ostavljale trag

Kada Hrvatice dođu na more
imaju iskrene, prodorne oči
kojima čitaju 
svaku budalu
i svakog galeba

Kada Bosanke dođu na more
na sebi nose haljine koje su
naljepše razglednice 
južnog Jadrana

Kada Jelena dođe na more
njena posteljina miriše na egzotične mirise 
Kariba 
kokosa, breskve, jagode
kreme za plažu
miriše na palačinke
i vlažne maramice za bebe

Kada Jelena dođe na more
zastave napuštaju jarbole
kapetani napuštaju brodove
a moji drugovi zaboravljaju 
sve bivše ljubavi.

Igor Varga​, „Kada Jelena dođe na more”
Fotografija: Eylül Aslan, 2016.

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni