Događaje treba uzeti u kontekstu svih zbivanja

Po pitanju Golog otoka ne znam što da Vam kažem. To je otvorena problematika, i moralna i intelektualna i politička. Da nije bilo Titove šake otišli bismo bestraga. Da on to nije svladao udarcem pesnice po stolu, đavo bi nas odnio, ništa od nas ne bi bilo, ali priznajem, metode nisu bile naročito simpatične ni naročito progresivne. Ali i oni su bili prkosni i u ono vrijeme igrati se s njima značilo je igrati se s tigrom, igrati partiju šaha s tigrom. Bila je to borba. Biti ili ne biti. Tito je imao jasnu sliku. Znao je dobro da nam se radi o glavi. Josip Broz znao je na temelju vlastitog iskustva: Njegova je glava u pitanju već nekoliko godina, a ovaj put ima da padne, pa prema tome - tko će koga.

Svakako da se neki postupci ne mogu opravdati, ali Tito je kod Staljinovog nasrtaja reagirao svojim punim temperamentom. Osjetio je vjetrove i znao je kako stvari stoje, pa je rekao: „Nećete vi mene, nego ću ja vas.

I sad, čeprkati oko toga i oko čitavog niza takvih stvari, znači rušiti sve što se dogodilo do dana današnjega. Potezati taj problem, kako je išlo i kakve su bile metode, ne znam ima li smisla, iako moram priznati da je stradao i nevin svijet. Znam za nekolicinu koji su otišli dovraga, a bili su pošteni ljudi koji su se slučajno na terenu našli. Ne može se o svemu tome govoriti pojednostavljeno.

Događaje treba uzeti u kontekstu svih zbivanja.

Miroslav Krleža

Popularni postovi s ovog bloga

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Kada Jelena dođe na more

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni