Srednjovjekovni mentaliteti vezali su nam ruke

Tražiti od mene da rušim režim i ovakvu Jugoslaviju sasvim je besmisleno, iako ona nije vizija nečega što sam ja zamišljao. Ideološke hipoteke, srednjovjekovni mentaliteti vezali su nam ruke, ali s druge strane, Jugoslavija ovakva kakva jest, najmanje je zlo, te prema tome ostajem integralist, ali potpuno razočaran. Tvrde da nisam progovorio… Sputavan sam, brate, na kojekakve načine, moje knjige također. A valjda sam neke stvari rekao i u Enciklopediji! Možda ne sve do kraja, ali najviše koliko se moglo u uvjetima policijske i partijske stege. Iako sam od Tita imao odriješene ruke, vezali su mi ih drugi. A što se pisanja tiče, gdje bi mi bio kraj da nisam stvarao Enciklopediju od 1950. do danas. A uz sve obaveze i bezbrojne stranice „Marginalie lexicographice” ipak sam napisao „Banket u Blitvi”, dopisao čin „Agonije”, napisao šest svezaka „Zastava”, „Areteja”, nekoliko knjiga dnevnika, i tako dalje i tako redom… Ali za slijepce je to ništa.


Miroslav Krleža
Iz razgovora sa Enesom Čengićem


Podržite blog fake poet klikom na neku od reklama, unapred smo zahvalni: