Volimo tu zemlju, ali mrzimo tu državu

[...] To nacionalsocijalističko i pseudosocijalističko razaranje i uništavanje naše austrijske domovine, u saradnji s austrijskim katolicizmom od kojeg je za Austriju dolazilo samo zlo. Danas je Austrija zemlja kojom vladaju beskrupulozni mešetari besavesnih partija, rekao sam Gambetiju, pomislih sad kraj otvorene grobnice. Taj u svemu prevareni austrijski narod, rekao sam Gambetiju, koga su u poslednjim stolećima na najpodliji način raspamećivali katolicizam, nacionalsocijalizam i pseudosocijalizam, rekao sam Gambetiju, pomislih sad kraj otvorene grobnice. Prostota je parola, niskost je pogon, lažljivost je ključ te današnje Austrije, Gambeti. Svakoga jutra u koje se budimo moramo se nasmrt stideti zbog te današnje Austrije, Gambeti, rekao sam Gambetiju, pomislih sad kraj otvorene grobnice. Uvek i uvek iznova kažem sebi, volimo tu zemlju, ali mrzimo tu državu, Gambeti.


Thomas Bernhard, odlomak iz romana „Brisanje, raspad”
Izdavačka kuća LOM, Beograd, 2014.

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni