Ti si ruža vjetrova



ti si ruža vjetrova
a ja sam diletant
vezan za surgadinu
tonem brže nego kamen
trebalo je odrasti na ovoj obali
učiti se strpljenju od ribara
da bi se došlo do konačnog saznanja
o svojoj ništavnosti

pred skromnošću jedne žene
padaju svi moji dječji heroji
istorija je čokoladna mrlja
na mojim prvim stripovima
Asteriksa, Zagora i Alana Forda
istorija je kroasan sa eurokremom
to je dokaz da je bog u okusu
i vjerovanje da smo svi na velikom gubitku 
kada napuštamo ovaj svijet

tvoj dekolte je pustinja 
u kojoj su jedina oaza
dva obla čarobna brijega
a ti si bescarinska zona
putevi koji vode
od Plava do Ulcinja
od Tivta do Mojkovca
ti si Cetinje
nedjeljom popodne
harmonija ulica kojoj ću se prepustiti u starosti
kada se tamo preselim

levant sa istoka donosi kišu
unutar moje male 
smiješne lijepe domovine
ribari se vraćaju praznih mreža
a ja čekam prokleti
kroasan sa eurokremom
i osjećam se kao muzejski miš
sakriven u haljama etnološke postavke
ili nesretna misao mrtvih radnika
koji nisu dočekali kraj smjene

ja sam talac riječi
i talac čokolade
zarobljen u kroasanu sa eurokremom
zarobljen u tvom dekolteu


Igor Varga, „Ti si ruža vjetrova”
Fotografija: Olivier Kervern

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni