Luna


Luna
kunem ti se da sam vidio kako
Lhasa de Sela uzgaja ljiljane
u ulici Pariske komune

Možda je to bila ona, sad više i nisam siguran
kad dođe predvečerje i gavrani opkole polja
samo se čuju radnici zelenila dok izgovaraju molitve pored puta
i samo žalfija koju tvoja koža nosi vrijedi pomena

Jednom ću početi da trčim i
neću znati da stanem
zvaće me
Forrest Gump sa Detelinare

Jednom će o Veneciji pričati
kao o Atlantidi
a Pašićeva će se zvati
ulica Dimitrija Tucovića

Luna
nema tu ničega
ni u grumenima svete zemlje
ni u amuletima sa Tibeta
proroci su hvatači snova
davno uknjiženi u knjige umrlih

U Jerusalimu se dave u sunčanicama
u Potočarima sahranjuju pronađene
u Gazi i Siriji
traže način disanja
dok prozori drhte

a ti si hladnija od bure
a ti si hladnija od košave
a ti si hladnija od svih ratnih zločinaca
u baštama Balkana

Luna, ako ičega ima
zakuska smo bogovima.


Igor Varga, „Luna”
Iz zbornika Poučak o nizovima: čitanka
Fotografija: Robert Doisneau, 1951.

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni