Prašnjave cipele


žene koje sam ostavio za sobom postaju debele, trome,
ubrzano stare, ogrube, ozlojeđene su, i neke na kraju
prosto umru same
ali one žive, i još često misle na mene
s nekim žaljenjem
s nekom čežnjom
uvidevši da sam činio dane i noći
električnim za njih
kao što nikad nije bilo i
da su se čak i u snu posle vođenja ljubavi
odmarale i sanjale bolje nego 
ikad.

nije bilo važno što
sam izazvao njihov užas na takvim mestima kao što su
dragstori, parkovi, liftovi, perionice veša, aerodromi,
lekarske ordinacije, restorani i mnoga druga
mesta.

bio sam smešan, bio sam čudan, nisam baš bio
ispravan.
zbunjivao sam te dame, ponekad ih činio gnevnim,
često ih oduševljavao,
održavao njihovo interesovanje
za razne stvari
i bilo me je teško
zadržati:
''ej! kuda si pošao? pa
tek si stigao!''

posle mene, nikoga nije bilo za njih.
neke od njih su to odmah spoznale.
drugima su trebali meseci, a nekima čak
godine.

nisam ustvari bio ženskaroš, bio sam samo odstupanje
sa sposobnošću da prevaziđem ono
svakodnevno; bio sam neobrijan, prašnjavih cipela,
izgužvane košulje i
pantalona
ali
doneo sam svakoj od njih nešto
što nikada ranije nije doživela
i kada sam to odneo
novi muškarci, putovanja, zabave, izleti, koncerti,
večere, kreveti, knjige, slike, dani, noći, filmovi, tv, itd.
sve te stvari izgubile su svoju britkost.
postale su dosadne, obične,
nedovoljne.

to je bilo, bojim se,
zaista teško iskustvo
za njih, taj pokušaj da
nastave da žive bez
mene.

ja to ne bih voleo da
probam.


Charles Bukowski, „Prašnjave cipele”
Fotografija: Pierre Wayser

Popularni postovi s ovog bloga

Kada Jelena dođe na more

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Ljubomir Erić - Savremeni ljudi ne umeju da vole