Može li mi se zameriti što nisam shvatio da je književnost lopovluk, prevara, laž i podlost?


Postoji jedna žalosna stvar u literaturi uopšte: pisci žele da spasu svoje odvratne lešine u grobu. Sve što rade, podsvesno ima značenje njihovog zagrobnog trijumfovanja. Oni imaju samo jednu želju na srcu: večnost. Život je za njih u drugom planu. Njegove gnusobe, floskule, podlosti i izdajstva stide se da otkriju, da ne bi time svoje lešine u grobu učinili gadnijim nego što su. Oni su svi neporočni, pravični, čedni, darežljivi, izdašni prema sirotinji i spremni za razumevanje i život da žrtvuju. Niko se od njih ne bi usudio da analizira naslage trauma u podsvesnom svetu, da sa bolnih mesta skida koru i da prikazuje svoje monstruoznosti, gađenja na svet i okolinu, opake destrukcije koje spavaju u njihovim telima pored toliko neželjenih bacila.

Može li mi se zameriti što nisam shvatio da je književnost lopovluk, prevara, laž i podlost? I da li bi iko imao kuraži da mi prebaci što sam sve stavio na jednu kartu koja se zove - goli život?

U životu sam ja pronalazio i takvih svojstava, koja su etiku priviđala u liku hijena i nije čudo što sam pevao: „Moral je konj koji je crkao na maratonskim trkama.”

Moral u veku klasnih antagonizama, pripremanju jezivih krvoprolića, u veku jedne formalne civilizovanosti, najgnusnijeg kapitalizma, verskom robovanju kvazi kulturnih osoba; moral milosrđa, Vatikana, Patrijaršija, Jerusalima, Meke, moral krvoločnih Jorka i Lankastera - „J'avis assé et j'ai pisé” - rekao je Gijom Apoliner.


Rade Drainac, „Bez maske: polemike i pamfleti”

Popularni postovi s ovog bloga

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Kada Jelena dođe na more

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni