Moje mišljenje danas


Najiskrenije 
      podržavam 
          25 miliona Engleza 
koji sutra neće otići 
na posao 
      zbog 
          fudbalske utakmice 
               Engleska – Nigerija 
na svetskom prvenstvu što teče 
u Južnoj Koreji i u Japanu 
      I najiskrenije podržavam 
      sebe 
      pored tv ekrana 
      koji ne propuštam 
         nijednu utakmicu 
I ne marim što ću 
u očima preozbiljno nastrojenih 
ljubitelja umetnosti 
      biti neshvaćen možda 
      ili onaj koji peva ili piše 
      o stvarima sporednim 
jer svet igre u kojem mladi trče 
i množe se loptine putanje 
      u mojim očima sija 
      kao produženo detinjstvo 
I zar su ratovi i prolivena krv 
ili na primer vapaji 
nad sudbinom sveta – dostojnije stvari 
      od fudbala na primer 
      i zaokupljenosti njime 
i zar je pesniku bolje 
da uljuljkan bude 
u maštanjima pustim 
umesto u rumenim titrajima 
sveta što traje i diše 
      I zar ja 
      voleći vrhunski fudbal 
      manje držim do sebe 
      i do književnosti 
od onih što mahom sve mrze 
i od svega ograđuju se 
misleći pri tom 
da večnost će im biti naklonjena 
i dostupna 
      a zgureni u jalovim 
      trenucima svojim 
ne vide u suštini 
ni ko su ni šta su ni gde su 
      i ne pomišljaju da 
umetnik se ne naslanja na mit 
nego ga stvara 
      i kad ga stvori 
      tad liči na sebe



Milenko Fržović, Moje mišljenje danas” 
Iz časopisa „Polja”, broj 425, jul-avgust 2003.

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića