Kraj srpskog carstva


Jutros, oko 6 i 45, proteglio sam se
u krevetu, na kraju noći i carstva snova,
desnom rukom zakačivši veliku knjigu
na polici iznad glave, tamno smeđu knjigu
u tvrdom povezu.
Knjiga je pala uspravno na koren mog nosa,
načinila mi duboku posekotinu
između očiju,
šiknula je krv, prelio me mrak,
nisam video nikakvu zvezdu
nacionalnu.
Ima neke pravde u smrti od knjige,
luksuzno štampane i fino povezane.
Ali, rat je rat.
Pre nego što sam otišao u kupatilo, u vrhovni štab,
da pred ogledalom Samare sretnem ožiljak i znak,
video sam da je to knjiga
Kraj srpskog carstva, III tom, od R. Mihaljčića.
Stavio sam tom pred zid
i nemilosrdno streljao taj agresivni
Kraj srpskog carstva.


Vojislav Despotov, Kraj srpskog carstva” 
Fotografija: Eulalio E. Kuvat

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića