Cigarete, viski i jedna divlja, divlja žena


Vjerovatno sam rođena klečeći,
rođena kašljući na dugoj zimi,
rođena iščekujući poljubac milosti,
rođena sa strašću za brzinom.
Pa ipak, kako su se stvari razvijale,
rano sam naučila o branama i ogradama
ili o ispuštenom zadahu klistiranja.
U drugoj ili trećoj, naučila sam da ne klečim,
ne očekujem, da zasadim svoje vatre u podzemlje,
gdje niko osim lutaka, savršenih i odvratnih,
ne bi bio oklevetan ili osuđen na smrt.

Sada, kada sam napisala mnoge riječi,
i za sobom ostavila tolike ljubavi za mnoge,
i u isti mah bila ono što jesam oduvijek —
žena pretjerivanja, pregnuća i pohlepe,
shvatila sam da je trud beskoristan.
Zar ne gledah u ogledalo,
ovih dana,
i tamo ugledah pijanog štakora, zaokrenuvši pogled?
Zar tako oštro ne osjećam glad
da bih radije umrla nego gledala
u njezino lice?
Kleknuh još jedanput,
za slučaj da milost dođe
u sitnom zarezu vremena.
___________

Perhaps I was born kneeling, 
born coughing on the long winter, 
born expecting the kiss of mercy, 
born with a passion for quickness 
and yet, as things progressed, 
I learned early about the stockade 
or taken out, the fume of the enema. 
By two or three I learned not to kneel, 
not to expect, to plant my fires underground 
where none but the dolls, perfect and awful, 
could be whispered to or laid down to die. 

Now that I have written many words, 
and let out so many loves, for so many, 
and been altogether what I always was — 
a woman of excess, of zeal and greed, 
I find the effort useless. 
Do I not look in the mirror, 
these days, 
and see a drunken rat avert her eyes? 
Do I not feel the hunger so acutely 
that I would rather die than look 
into its face? 
I kneel once more, 
in case mercy should come 
in the nick of time. 


Anne Sexton, „Cigarete, viski i jedna divlja, divlja žena” / ''Cigarettes And Whiskey And Wild, Wild Women''

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića