Moja poezija


ništa ne tumači
ništa ne objašnjava
ničega se ne odriče
ne ogrće sobom cjelinu
ne ispunjava nade

ne stvara nova pravila igre
ne učestvuje u zabavi
ima određeno mjesto
koje mora ispuniti

ako nije ezoterični govor
ako ne govori originalno
ako ne izaziva divljenje
sigurno tako treba

poslušna je sopstvenoj nužnosti
sopstvenim mogućnostima
i ograničenjima
gubi sama sa sobom

ne dolazi na mjesto druge
i ne može biti zamijenjena drugom
otvorena za svakoga
lišena tajne

ima mnogo zadataka
kojima nikad neće odoljeti

____________


niczego nie tłumaczy
niczego nie wyjaśnia
niczego się nie wyrzeka
nie ogarnia sobą całości
nie spełnia nadziei

nie stwarza nowych reguł gry
nie bierze udziału w zabawie
ma miejsce zakreślone
które musi wypełnić

jeśli nie jest mową ezoterycną
jeśli nie mówi originalnie
jeśli nie zadziwia
widocznie tak trzeba

jest posłuszna własnej konieczności
własnym możliwościom
i ograniczeniom
przegrywa sama ze sobą

nie wchodzi na miejsce innej
i nie może być prez inną zastąpiona
otwarta dla wszystkich
pozbawiona tajemnicy

ma wiele zadań
którym nigdy nie podoła



Tadeuš Ruževič, Moja poezija” 
1965.

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni