Žubor voda žuborila


Žubor voda žuborila, 
džanum bre, džanum bre. 
Žuborom je nadvisila, 
of lele, of lele, 
dertli pesmu dva slavuja, 
dva slavuja, dva bumbula, 
dva bumbula, dva zumbula. 

Stani vodo ne žubori, 
džanum bre, džanum bre. 
Pusti pesmu nek se ori, 
of lele, of lele. 
Bez nje nema mladovanja, 
mladovanja, milovanja, 
milovanja, radovanja. 

Žuti mesec zaklonio, 
džanum bre, džanum bre. 
Sa sobom je odvodio, 
of lele, of lele, 
mladog momka tankoviju, 
tankoviju, ubavliju, 
ubavliju, šećerliju. 

Stan' meseče ne zakloni, 
džanum bre, džanum bre. 
Mladog momka ne odvodi 
of lele, of lele. 
Bez njeg' nema mladovanja, 
mladovanja, milovanja, 
milovanja, radovanja, 
džanum bre, of lele... 


Ivan Glišić, „Žubor voda žuborila” 


Manje poznate riječi: 
džanum - od dragosti 'dušo moja' 
dertli - sjetno, tužno 

Ivan Glišić je srpski književnik i novinar, najpoznatiji kao uspješni tekstopisac jugoslovenske zabavne muzike i jedan od pionira pank subkulture. Rođen je 1942. g. u Pirotu. Deset godina kasnije, s roditeljima i bratom dolazi u Šabac, u očev zavičaj. Početkom šezdesetih uplivao je u rokenrol vode, s grupom tadašnjih mladih šabačkih buntovnika. Objavio je tridesetak knjiga, mnogo fanzina, aktivno učestvovao u nekoliko bendova, pomagao mnogima. Naravno, za njega kao „otpadnika" od tada su zatvorena sva vrata medija, ali Glišič ne posustaje. Samostalno izdaje knjige koje postaju kultno štivo. Ivan Glišić napisao je tekst za izvanrednu „Žubor voda žuborila”, koju je najpre otpevala Mira Vasiljević sa grupom „Đerdan". 

„Ja, u stvari, nikada i nisam bio tekstopisac. Uvek sam pisao poeziju. Sedamdesetih se zabavna muzika pravila na tekstove poezije. Sa stihovima sam dolazio u Jugoton, oni su odabirali tekstove na koje će uraditi melodiju. A vidite kako sad nastaju hitovi. Jedna strofa, pola refrena, istovetnog i to se ponavlja u nedogled. To nije ni pop, to nije ni rok, to nije ni narodna muzika. To je muzika za sačuvaj bože.” (Ivan Glišić) 

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića