Povodom ptica


Vrlo kasno sam naučio da volim ptice 
pomalo žalim
ali sada je sve u redu
razumeli smo se
one ne vode brigu o meni
ni ja o njima
gledam ih
puštam ih
sve ptice se trude da najbolje bude
daju primer
ne primer kao na primer gospodin Glasi
koji se izvanredno hrabro ponašao za vreme
rata ili primer malog Pola koji je bio tako
siromašan i tako lep uz to toliko pošten
i koji je kasnije postao veliki Pol tako bogat
i tako star tako poštovan i tako grozan
i tako gramziv i tako milosrdan
i tako pobožan
ili na primer ta stara služavka koja je
imala tako primeran život i smrt
nikada ni reči prepirke ni ovoliko nokat odapet
o zub ni reči prepirke sa gospodinom ili gospođom
u vezi sa tim groznim pitanjem plaćanja
ne
ptice daju primer
primer kakav treba
primer ptica
primer perje krila let ptica
primer gnezdo putovanja pesma ptica
primer lepota ptica
primer srce ptica
svetlost ptica.


Jacques Prévert, „Povodom ptica”
Fotografija: Stanley Kubrick

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića