Jedan čovjek priča o sebi



Ne mrzim sebe, ali ništa ne mrzim kao svoje Ja. 
I mrzi me da govorim o sebi. 
Koga su bacili gola na snijeg, usred svakoga zla, 
i rekli: gladuj i zebi. 

Trpjeli su me dok sam bio mlad, 
jer sam imao kičme i snage; 
a daleko mi je veća cijena sad 
kada star padam s vage. 

Tješe me ljudi dobrotom i bolnicama; 
oni vječiti bolesnici; 
kad volim lutanja mase prijestolnicama 
i moju samoću u tmici. 

Putuj! Kaže mi moja vlastita Himera, 
stanuj u vagonu i na lađi; 
ali nikada do španjolskih sijera, 
nikada do Mebika u svađi. 

Don Kihot je plemenit hidalgo, 
a ja sam konjušnik bez konja. 
I spor sam pješak i trom sam malko, 
kada zemlja i kiša vonja. 

Ne slavim srce ni svete laži suza, 
ja cijenim razum hladni; 
jer hipnoza je opasna Meduza 
i svi smo tek Uma gladni. 

Ja sam čekao da me pokopa snijeg 
i spavao u vrtu, na tlima; 
i na me je palo brdo i brijeg, 
i duh je moj ukrutila zima. 

Ne plačem. Ali žalim prazna ljeta, 
godine bez napora ruku; 
žalim propala vremena svijeta, 
žalim propuštenu muku. 

Cepnem do prve biblioteke 
da u tišini žvakam kruha; 
i do vrbe, do srebrne rijeke 
da skinem ljagu mojega ruha. 

Ali o sebi govor mrzim. 
I obraćam se drugima. 
Gužvi što kola hodom brzim 
u vijugama dugima. 

Svijetu što žicom munju hvata 
ili na selu žito trijebi, 
uzalud i bez pravih vrata 
čovjek priča o samome sebi. 

Beskorisno je naše Ja 
i razgovori gube svrhu; 
kad nam u vatru spale prah, 
u vatri — mi smo na vrhu. 
I sa svim trudom i čežnjama svojim 
možda ja ni ne postojim.


Tin Ujević, „Jedan čovjek priča o sebi“
Fotografija: Kaveh Hosseini 

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića