Ne, ne verujem u Boga



         Jedno indiskretno pitanje (sva književnost je, najzad, indiskretna): verujete li u Boga, jeste li religiozni?

     Ne, ne verujem u Boga. U porodici moje majke vaspitavan sam pravoslavno, a u mađarskoj školi, za vreme rata, katolički. Sâm sam malo proučavao jevrejsku religiju, ako hoćete: Stari zavet i druge spise. Ali, od svoje petnaeste ili šesnaeste godine više ne verujem u Boga. Kad smo već kod književnih indiskrecija: posle smrti moje majke i posle one tri ili četiri godine njene patnje, ja više ne verujem u Boga. Ovako sam to formulisao: ako neko kao što je moja majka mora da pati toliko mnogo i toliko dugo, to je dokaz da Boga nema. Od toga sam pošao i do danas nisam stigao ništa dalje.


Danilo Kiš, Gorki talog iskustva
    

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića