Pod drvetom guave


ležim sa svojim bijelim trbuhom na suncu ispod
ananasovog drveta guave dok su djeca drugih ljudi
u školi i moja žena na poslu i tiho je i sam sam sa
pticama i brojim jedanest ptica na žici iznad
moje glave i ništa nemam za raditi
prije je uvijek bilo puno toga što sam trebao napraviti
ali to je uvijek bila ideja nekog drugog čovjeka
drugog čovjeka koji je stvarao novac koristeći me
i poslovođe kojeg je plaćao da me zajebava
bili smo nahuškani jedan protiv drugog a to nije
imalo smisla jer je bio isti takav bijednik kao i ja,
bilo je zamorno i ubitačno kada ti nešto
iz dana u dan pije krv,
dobro, nisam bio revolucionar, samo sam htio
sačuvati dupe, mislio sam da je to lakše nego da
čuvam dupe čovječanstvu...

sada pod drvetom guave još uživam u
slobodnim satima
nikad mi neće biti dovoljno slobodnih sati,
žmirkam na suncu, češem nos, nikud se ne ide i
ništa se ne radi
ništa slavno
momci nikada ne bi provalili kako sam to izveo
a teško da i sam to znam
ali znao sam da u tvornicama, znao sam da na tim mjestima
iz kojih sam želio uteći, moje oči bile uvijek okrenute
prozoru, izlazu, i radnici su me voljeli jer su mislili
da sam lud a nadzornik je bio zbunjen jer sam svojski
radio, ali s prijezirom.

sada, pod drvetom guave, dok se sunce probija kroz
granje, još imam tijelo mladića
ali lice je staro
prisjećam se vremena i mjesta i što je napravljeno sa
danima i tjednima i godinama.

okrećem se na trbuh, širim obje ruke osjećajući se
kao vuk koji se je izvukao iz klopke, ali bez
iskidane noge.
uzeli su nešto, naravno, zato i dalje
odmaram, ali one dijelove koji su preostali
proslavljam pod ovim drvetom guave dok se
bliži podne.


Charles Bukowski, ''Pod drvetom guave''
  

Popularni postovi s ovog bloga

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Kada Jelena dođe na more

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni