Imperije


Moja baba je prorekla kraj
Vaših imperija, ah, budale!
Peglala je. Radio je bio uključen.
Zemlja je drhtala pod našim nogama.

Jedan od vaših heroja držao je govor.
''Monstrum'', rekla je za njega.
Čula se počasna paljba i klicanje monstrumu.
''Ubila bih ga golim rukama'',
Obznanila je.

Nije bilo potrebe. Svi ćemo ionako
Otići dođavola uskoro.
''Nemoj nikome da brbljaš o ovome'',
Upozorila me je.
I povukla za uvo da se uveri da sam razumeo.


Charles Simić, ''Imperije''
Fotografija: Erich Lessing, ''The 1956 Budapest Uprising'' 
   

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića