Ambicija je u korenu nesreće


Izgleda da se čovek pojavio posle jedne zamišljene eksplozije. Ambicija je u korenu nesreće. To čini ljude nesrećnim, željnim da sebe prevaziđu. Sve zlo dolazi od te želje za prevazilaženjem, od te mentalne nemoći, od te svemoći.

*

Čovek je čudna pojava, plod prvobitnog zadatka, koji ga gura da ide preko svojih granica, preko nadljudskog. To ga je obeležilo i - izvanredna stvar - to ga je osudilo. Čovek je probio sopstvene granice. Čovek nije ništa, ili je, u svakom slučaju, sitnica. Ali, želeći da bude sve, on se zbog nedostatka skromnosti izgubio, i sada više ne može da se zaustavi.

*

Ja sam primerak onoga što pišem. Ja nisam izuzetak, naprotiv. Pun sam kontradikcija. Nesposoban sam za mudrost, a ipak imam veliku želju za mudrošću.


Emil Sioran (Emil Cioran), Razgovori
Fotografija: Emil Cioran, Eugene Ionesco, Mircea Eliade
  

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni