Ti


Samo se jedan čovjek rodio,
samo jedan čovjek je umro na zemlji.
Tvrditi suprotno čista je statistika,
sabiranje je nemoguće.
Ne manje nemoguće nego sabirati miris
kiše sa snom koji ste sanjali onomad.
Taj čovjek je Odisej, Avelj, Kain, prvi čovjek
koji je rasporedio sazviježđa, čovjek
koji je podigao prvu piramidu, čovjek
koji je napisao heksagrame Knjige mijena,
kovač koji je urezao ruže na Hengistovom maču,
strijelac Ejnar Tambarskelver,
Luis de Leon, knjižar koji je rodio Semjuela Džonsona,
Volterov vrtlar, Darvin na pramcu Bigla,
Jevrejin u odaji za mrtvace,
vremenom ti i ja.
Jedan jedini čovjek je umro u Ilionu, kod Metaura,
Hestingsa, Austerlica, Trafalgara, Getisberga.
Jedan jedini čovjek je umro u bolnicama,
brodovima, u teškoj samoći, u ložnici navike i ljubavi.
Jedan jedini čovjek je gledao široko zoru.
Jedan jedini čovjek je na nepcima osjetio svježinu vode,
ukus plodova i mesa.
Govorim o jedinom, jednom, o onom što je uvijek sam.


Jorge Luis Borges (Horhe Luis Borhes), ''Ti''
   

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića