Lucija



Ispričaću ti jednu priču, Lucija
jednostavnu, kao kad se ploča snima
na primjer 2. juna '89
u Subotici
Lucija, Lucija
tako si krhka i mala
kćer bi mi mogla biti
U mene je jesen uplovila
i pijano kestenje pleše pod mojim nogama
Što da se kaže... Lucija, Lucija, moja dragana
u mom srcu živi još ujed anđela
Ilicom odzvanjaju glasovi umornog naroda
promrzle djevojčice nude ljubav po trgovima
i žuti snijeg pada raspuklim ulicama
Ines se je zvala
Ne daj se generacijo moja
šapćem ponovo u vjetar što pustoši Zagreb i Beograd
podjednako
Ti nemogući noćni vlakovi
dupli konjak u Subotici
i mirisi istrošenih hotela što se zavlače u kožu…
u kosu… u kosti…
Zima je posvuda… dođi generacijo moja…
ljubavnice
još imam stari mornarski kaput
Lucija… nisam ti ovo pričao…
ja nikada nisam vidio Amsterdam
tamo se, kažu, putuje sam
Bijeli brodovi i crne marame oko vratova djevojačkih
žale mornare i ispijaju rum za Brela
obično nevjerne ili bolje vjerne samo sebi
krhkim bokovima ispraćaju svoje mornare
na plovidbe dalekim morima
sa suzama u očima i obećanjima
Nikada, nikada više Maruška
ili kako se već zovu te čudne Niderlanđanke
sklone avanturama, alkoholu, incestu
nevjerne same po sebi, a opet sebi vjerne
Zima je posvuda – dođi generacijo moja
dođi da se ponovo grijemo
da se zajedno ne damo
Ne daj se Ines – govorio sam joj
ne dam se ni ja
ne daj se ni ti Lucija
ne daj svojih šesnaest godina
ovim godinama što kao crne ptice sleću
na našu kožu, na naše ruke, na naše oči
da nas porobe
Lucija
samo da mi je još vidjeti Amsterdam
Maruškin i Brelov Amsterdam
pa neka bude što biti mora


Rade Šerbedžija, ''Lucija''


Napomena: U 99% tekstova na internetu, umjesto ''Ilicom'' napisano je ''ivicom'', što je pogrešno. Ilica je ulica u Zagrebu i zato je Šerbedžija i spominje u ovoj pjesmi. Ako već slušate muziku, onda je zaista - slušajte.
   

Popularni postovi s ovog bloga

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Kada Jelena dođe na more

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni