Tihe čiste devojke u pamučnim haljinama


Sve koje sam ikada poznavao su kurve, bivše prostitutke, ludače.
Viđam muškarce sa tihim, nežnim ženama -
viđam ih u samoposlugama,
viđam ih kako se zajedno šetaju niz ulice,
viđam ih u njihovim stanovima:
ljudi u miru, žive zajedno.
Znam da je njihov mir tek delimičan,
ali vlada mir,
često sati i dani mira.

Sve koje sam ikada poznavao su tabletomanke, alkoholičarke,
kurve, bivše prostitutke, ludače.

Kad jedna ode,
stigne druga,
gora od njene prethodnice.

Viđam tako mnogo muškaraca sa tihim čistim devojkama
u pamučnim haljinama,
devojke sa licima koja nisu ni vučice ni grabljivice.

"Da niste doveli kurvu ovde",
govorim nekolicini mojih prijatelja,
"zaljubiću se u nju".

"Ti ne podnosiš poštenu ženu, Bukovski".

Potrebna mi je poštena žena.
Potrebna mi je poštena žena
više nego što mi je potrebna pisaća mašina,
više no što mi je potreban moj auto,
više no što mi je potreban Mocart;
tako strašno mi je potrebna poštena žena
da je mogu osetiti u zraku,
da je mogu osetiti pod prstima,
da mogu videti pločnike izgrađene za njene noge
kojima će koračati po njima,
da mogu videti jastuke za njenu glavu,
da mogu osetiti svoj čežnjivi smeh,
da je mogu videti kako mazi mačku,
da je mogu videti kako spava,
da mogu videti njene papuče na podu.

Znam da ona postoji,
ali gde je na ovoj zemlji,
kad me kurve stalno pronalaze?



Charles Bukowski, ''Tihe čiste devojke u pamučnim haljinama''
Fotografija: Anka Zhuravleva


Popularni postovi s ovog bloga

Kada Jelena dođe na more

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Ljubomir Erić - Savremeni ljudi ne umeju da vole