On the path



for C.C. 


            On the path of loneliness 
I came to the place of song 
and tarried there 
for half my life 
Now I leave my guitar 
and my keyboards 
my friends and s-x companions 
and I stumble out again 
on the path of loneliness 
I am old but I have no regrets 
not one 
even though I am angry and alone 
and filled with fear and desire 
            Bend down to me 
from your mist and vines 
O high one, long-fingered 
and deep-seeing 
Bend down to this sack of poison 
and rotting teeth 
and press your lips 
to the light of my heart


Leonard Cohen, ''On the path''
   

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni