Nichita azi


Ko drži decu na grudima
Da se ne vidi da nema srce
Već ranu
Sa ostacima mrtvih vojnika
Taj suzom kvasi
Kundak pesme
Kojom cilja u smrt
I crna slova
Upisuje u svesku

Pre vesti iz Bukurešta
Stigla je nevest
Umro Stanesku

Umro
Umro
Umro

Besmislena zvonjava slova

Šta je ovo što svetli
Nad mojom ćirilicom
Šta sneži iza okna
Ko ledi Dunav sa one strane
I minerale topi mišlju
Ko slika pesmu
U popodnevnom blesku
Ko od živih
Ako je umro Stanesku
Umro
Reč izdajica
Osuđena da se pamti
Bezlično prošlo vreme jednine
Glagola živeti

Ko poveruje
Da je osuđen na smrt
Zato što ga je rodila majka
Toga besmrtnost za ruku vodi
A vazduh iza njega ostaje
Razdeljen
Na poeziju i neizvesnost

Svet je ostao sam
Sa glavom u pesku
A dugonogog
Apokaliptičkog noja
Uzjahao je Nikita Stanesku

I otputovao 


Ljubivoje Ršumović, ''Nichita azi''
''Nichita azi'' na rumunskom znači ''Nikita danas'', kako je pesnik potpisivao svoje stihove, poslednjih godina.
   

Popularni postovi s ovog bloga

Kada Jelena dođe na more

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Ljubomir Erić - Savremeni ljudi ne umeju da vole