Ljubav kada se veli


Ljubav kada se veli
ne ume da se kaže.
Umenjem ona gleda,
kazivati se ne da.

Ko žudi da iskaže ljubav
ne zna šta treba da kaže
kad priča: kao da laže
kad ćuti: ko da ne mari.

Kada bi ona samo znala!
Kada bi pogled mogla da čuje
samo bi zvir dovoljan bio
da zna da ljubim, da sam ljubio.

Ali ko oseća snažno, ćuti;
ko žudi da veli koliko voli
ostaje nem, bez duše, sam,
potpuno potpuno sam!

Kada bih mogao da joj kažem
ono što ne smem da velim
pa ne bih morao da joj kazujem
što joj već pričam, govorim...

_________


O amor, quando se revela,
Não se sabe revelar. 
Sabe bem olhar p'ra ela, 
Mas não lhe sabe falar. 

Quem quer dizer o que sente 
Não sabe o que há de dizer. 
Fala: parece que mente 
Cala: parece esquecer 

Ah, mas se ela adivinhasse, 
Se pudesse ouvir o olhar, 
E se um olhar lhe bastasse 
Pra saber que a estão a amar!

Mas quem sente muito, cala; 
Quem quer dizer quanto sente 
Fica sem alma nem fala, 
Fica só, inteiramente! 

Mas se isto puder contar-lhe 
O que não lhe ouso contar, 
Já não terei que falar-lhe 
Porque lhe estou a falar...


Fernando Pessoa, Ljubav kada se veli” / „Presságio”
Prepjev Tatjana Manojlović
Iz knjige „Be(ij)ograd - Izbor iz ljubavne poezije na portugalskom jeziku”, Službeni glasnik, Beograd, 2011.

Popularni postovi s ovog bloga

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Kada Jelena dođe na more

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni