Ništa ti nisi naučio


Je l' ti to plačeš, upita Bog, Stalno su mi oči ovakve, reče Isus. Nož se podiže uvis, stade pod uglom za udarac i potom se spusti, poput sekire ili sečiva giljotine, tada još uvek neizmišljene. Ovca ne pusti ni glasa, začu se samo jedno, Aaaah, to je Bog uzdisao od zadovoljstva. I upita Isus, I šta sad, mogu li sad da idem, Možeš, ali ne zaboravi da mi od danas pripadaš krvlju, Kako treba da se udaljim od tebe, U principu, meni je svejedno, za mene ne postoji ni spreda ni straga, ali običaj je da se povlači unatrag, klanjajući se, Gospode, Kako si ti dosadan, čoveče, šta sad hoćeš, Pastir, Kakav sad pa pastir, Pastir sa kojim čuvam stado, Šta s njim, Da li je anđeo ili demon, Recimo da je on moj poznanik, Ali reci mi da li je anđeo ili demon, Već sam ti rekao da za Boga nema ni napred ni natrag, a sad zdravo. Od stuba dima ne ostade ništa, i ovca nestade, samo je krv, razlivena po tlu, pokušavala da se slije u zemlju.

Kada se Isus vratio stadu, Pastir ga strogo pogleda i upita, A ovca, a on odgovori, Video sam Boga, Nisam te pitao da li si sreo Boga nego da li si našao ovcu, Žrtvovao sam je, Zašto, Bog je bio tamo, tako je moralo da bude. Vrhom štapa Pastir ureza crtu u tlo, duboku kao brazda, nepremostivu kao vatreni zid, pa reče, Ništa ti nisi naučio, odlazi.


José Saramago, ''Jevanđelje po Isusu Hristu''
Ilustracija: Misha Gordin
     

Popularni postovi s ovog bloga

Kada Jelena dođe na more

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Ljubomir Erić - Savremeni ljudi ne umeju da vole