Moje saučešće, draga gospođo


Ja hrabro priznajem: moje srce menstruira. Zakasnela, bolesna menstruacija mog judejstva... [...] Gospodo sudije, moje srce menstruira. Biološka devijacija kao oličenje jevrejskog, ženskog principa. Senzacionalistička vest za novine: prosedi gospodin dobio menstrualne bolove! Što je najzanimljivije, reč je o čoveku fizički sasvim zdravom (ne računajući mali nazeb), o čoveku kod koga nije primećen bilo kakav poremećaj u radu žlezda i hormona. Muška menstruacija? Ne. Ženski princip doveden do krajnjih konsekvenci. Mesečni cvet srca. Seme smrti. Weltschmerz.

*

Ako pišete o krvаvom srcu ili аko vаm srce prosto menstruirа, mаstilo morа postаti crveno, а tu više nije reč o uglu iz kojeg pаdа svetlost petrolejke nа vаš rukopis. Pesnički je infаntilno preterivаnje tu činjenicu nаglаšаvаti time što ćete nаčeti čeličnim perom vrh svogа prstа, kаo kаdа vаm bolničаr uzimа krv.

*

Što se tiče ovog pisma (gospođo), gospodin koji vam ga je pisao (znamo, to zvuči vrlo čudno), taj gospodin je u drugom stanju! Analiza njegove mokraće to jasno kazuje. Kao što smo jasno razabrali iz tog nalaza da je reč o muškarcu. Toliko. Pošto rekoste da vam je brat, posavetujte mu da se pripremi. On je bremenit, gospođo. U njemu je seme smrti. Moje saučešće, draga gospođo.


Dаnilo Kiš, "Peščаnik"
      

Popularni postovi s ovog bloga

Kada Jelena dođe na more

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Ljubomir Erić - Savremeni ljudi ne umeju da vole