All this stupid insistence on being self-sufficient!



All this stupid insistence on being self-sufficient! All this cynical awareness of pretended sensations! All this imbroglio of my soul with these sensations, of my thoughts with the air and the river – all just to say that life smells bad and hurts me in my consciousness. All for not knowing how to say, as in that simple and all-embracing phrase from the Book of Job, ‘My soul is weary of my life!’ 



Fernando Pessoa, 
Bernardo Soares, ''The Book of Disquiet'' 
(from Text 79)  
                       

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni