Osećanja



Ako ništa drugo ono svetlost
Svetlost ovoga jutra
Vratiće te na zemlju

Svetlost ovoga jutra
Igla je zabodena u tamnu svilu
Bela trunka na crnini
Oko otvoreno nad riznicom

U lišću tvojih dlanova
Kliziće igra darivanja
Toplog
Velika opasnost odbijanja
Bledog

Na putu slučajnosti
Grubi zid kruni svoje kamenje

Svetlost ovoga jutra
Razgolićuje preda mnom tvoje grudi
I sve mirise jednoga buketa
Od ljubičice do jasmina

Prolazeći kroz sunce
Prolazeći kroz misao

Šum mora šum je obalskog šljunka
Mahovina i miris šumskog cveta
Med miris vrućeg hleba
Paperje mladih ptica

Svetlost ovoga jutra
Plamen je koji me je stvorio
Rađa se plavkast a umire zelen
Pogled prvi prva je kap krvi

Na polju uzbudljive puti
Prva reč sreće
Osvežava svoju žestinu
Velovima rose

Nebo je na tvojim usnama


Paul Éluard (Pol Elijar), ''Osećanja''
Iz knjige U srcu ljubavi, BIGZ, Beograd, 1971.
Preveo sa francuskog Nikola Trajković
                                                             

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića