Blagosloveno bilo isto sunce drugih zemalja...


Blagosloveno bilo isto sunce drugih zemalja
Koje me sa svim ljudima bratimi,
Jer ga svi ljudi, u jednom trenutku tokom dana, gledaju kao i ja
I u tom istom nepomućenom trenutku
Potpuno čistom i ganutljivom
Vraćaju se suzama
I uzdahom jedva čujnim
Čoveku istinskom i prvobitnom
Koji je gledao rađanje sunca, a još nije počeo da ga obožava.
Jer je to prirodno – mnogo prirodnije
Nego obožavati zlato, Boga,
Umetnost i moral…

                                                            _____________


Bendito seja o mesmo sol de outras terras
Que faz meus irmãos todos os homens
Porque todos os homens, um momento no dia, o olham como eu,
E nesse puro momento
Todo limpo e sensível
Regressam lacrimosamente
E com um suspiro que mal sentem
Ao Homem verdadeiro e primitivo
Que via o Sol nascer e ainda o não adorava.
Porque isso é natural — mais natural
Que adorar o ouro e Deus
E a arte e a moral...


Fernando Pessoa,
''Blagosloveno bilo isto sunce drugih zemalja'' / ''Bendito seja o mesmo sol de outras terras''
(Alberto Caeiro, ''Čuvar stada'' / “O Guardador de Rebanhos”, XXXVIII) 
    

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni