Mrkli mrak u mozgu


Mrkli mrak u šumi. Ništa se ne vidi, ni prst pred okom. Odjednom, nalete jedan na drugog zeka i tvor. Tvor, sav preplašen, upita:
- Ko si ti? Opiši se!
- Krznat sam, jedem kupus i šargarepu - odgovori zeka.
- Daj bre, zeko, umalo da me strefi srčka!
- A ko si ti? - upita zeka.
- Crn sam, kradem kokoške i smrdim!
Na to će zeka:
- Beži bre, Cigo, isprepada me!


Ovaj vic objavljen je u dnevnim novinama Dan 27. decembra 2010. godine. On kao takav nije izuzetak, ovakvi vicevi se pojavljuju svakodnevno u dnevnim novinama, ali i raznoj periodičnoj štampi, televizijskim i radijskim programima, na internetu... Prisutni su u svim medijima, ali ne samo u medijima već i u snašem socijalnom okruženju, u svakodnevnoj komunikaciji, u svijesti ljudi. Humor na nivou vrijeđanja nekog naroda ne samo što prelazi svaku granicu dobrog ukusa već se može okarakterisati kao šovinizam u svom najogoljenijiem smislu. Bez suptilnosti, ovaj vic jeste iskren - jer govori o iskrenosti onoga ko ga je smislio, i ko ga prepričava. A ta iskrenost je prisutna u njegovom načinu razmišljanja, ''Crn sam, kradem kokoške i smrdim!'' - to je njegovo mišljenje o određenom narodu (ovom slučaju Romima), i ta misao ključno određuje čovjeka koji stereotipno generalizuje jedan narod, ali  ide i dalje od toga - vrijeđajući pripadnika na nacionalnoj osnovi - vrijeđa čitav narod - a vrijeđajući narod vrijeđa svakog čovjeka bez obzira na njegovu nacionalnu ili neku drugu pripadnost, pa tako i mene.


Ovakvi vicevi govore dosta o ljudima koji ih prepričavaju i onima koji ih smatraju smiješnim. Vrijeđati jedan narod, nekog pripadnika naroda, maliciozno mu pripisivati negativne odlike sa ciljem da ga ponize mogu samo ljudi koji ne razmišljaju i koji niti ne pokušavaju da shvate svijet u kome žive.
Urednici dnevnih novina, novinari, čitaoci i javnost koja dopušta da ovakvi vicevi budu dio naše medijske scene ali i naših života - saučesnici su u zločinu.

Igor Varga

Popularni postovi s ovog bloga

Kada Jelena dođe na more

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Ljubomir Erić - Savremeni ljudi ne umeju da vole