Black Swan (2010)


Darren Aronofsky je napravio još jedno vrhunsko filmsko istraživanje identiteta i performansi. Crni Labud je uzbudljiv psihološki triler u svom najboljem sjaju. Kao umjetnički direktor baletske kompanije, Thomas Leroy (Vincent Cassel), započinje novu sezonu dajući otkaz njegovoj zajedljivoj Prima balerini (Winona Ryder). Razvratan i manipulativan, Thomas odluči pronaći novu plesačicu za novu sezonu Čajkovskog Labuđeg jezera, baleta koji zahtijeva da jedna plesačica prikaže dvije strane Labuđe kraljice: nevinog i naivnog Bijelog Labuda i senzualnog i zavodljivog  Crnog Labuda. Mali broj plesačica imaju talenat da ovladaju tom dvojnosti koju uloga zahtjeva.

Nina (Natalie Portman) je stidljiva, ali posvećena plesačica. Kao i većina balerina, ples je njen život i njena  majka (Barbara Hershey), bivša balerina, osigurava da joj život ne čini ništa sem baleta. U stanju kontinuirane djetinje nevinosti, Nina pleše po danu, a  po noći spava, konstantno pod budnim okom svoje majke koja je guši. Tehnički besprekorna plesačica, Nina je savršena za ulogu Bijelog Labuda. Ali ona nema strastvenu nit koja je potrebna za drugu polovinu uloge. Uskoro se nova plesačica, Lily (Mila Kunis), pridruži grupi, i ona ima senzualnu energiju koja Nina nema. Zastrašena od konkurencije, Nina postaje opsjednuta sa svojom suparnicom, a između njih dvije se stvara nelagodan odnos gdje Lily pokušava pomoći Nini otkriti svoju potisnutu tamnu stranu kroz droge, seks i divlji razvrat. Kako se počinje uživljavati u ulogu, Nini se počinju dešavati čudne stvar. Njeno tijelo se mijenja, baš kao i njen um, i linija između uloge i stvarnosti počinje se pretapati u zastrašujuće transformacije.

Prije svega, film govori o tome koliko ''ambicioznost'' i zahtjevanje perfekcije (naše sopstveno i ono roditeljsko ili društveno) može da uništi um do mjere kada ljudi počinju da gube sposobnost razumnog donošenja odluka i uopšte – razmišljanja, a nerijetko naude sebi. 

Sa odličnim snimcima i majstorskim glumačkim nastupima, u ovom filmu se kombinuju rijetke mješavine lijepog i grotesknog i oblikuju izvanrednu priču. Moćan i sjajan, novi film Darrena Aronofskog je testament njegovom vizionarskom  talentu.

Psihološki triler bez premca. Pretendent na Oskara bez obzira na još jednu ''mršavu'' filmsku godinu.


Igor Varga

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni