Čovjek i more


Uvijek će te, slobodni čovječe, srce vući
moru, tvome zrcalu, jer sebe duša tvoja
vidi u talasanju tog vječnog nespokoja,
a i tvoj duh je isti ponor zastrašujući !

Ti uživaš roneći u sopstvenoj toj slici;
tvoj pogled je miluje, tvoj zagrljaj je hvata;
srce ti se raduje odjeku svoga brata
u toj neukrotivoj i divljoj tužbalici.

Podjednako ste mračni i ćutljivi vas dvoje:
čovječe, niko ne zna dno tvoje provalije,
more, tvoja bogatstva niko otkrio nije,
toliko ljubomorno čuvate tajne svoje !

I stoljeća protiču, a vi ste vječno orni
za bitku bez milosti, za boj vaš pogibeljni,
tako ste žedni smrti i pustošenja željni,
braćo neumoljiva, o borci neumorni !

Charles Baudelaire, ''Čovjek i more ''





"Nemam želju ni da prikažem, ni da zapanjim, ni da ubijedim. Imam svoje živce, svoja isparenja. Težim ka apsolutnom počinku i ka neprekidnoj noći... Ne znati ništa, ne propovijedati ništa, ne htjeti ništa, ne osjećati ništa, spavati, pa opet spavati, to je jedina moja želja. Želja sramna i gnusna, ali iskrena."

Charles Baudelaire 

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni