Kreativno mišljenje


Nasuprot enormnoj količini (za mene) neupotrebljive literature iz menadžmenta koju htio/ne htio moram da pročitam, naišao sam na zanimljiv tekst vezan za kreativnost i kreativno mišljenje.
Kao prvo, razmatranje logike kreativnosti ne čini nas više kreativnim nego inače. Ali to nas čini svjesnim potrebe za kreativnošću. Razumjevanje logike kreativnosti motiviše nas da radimo nešto u vezi sa našom sopstvenom kreativnošću.

Privukla me je konstatacija da su želja i tendencije da se čine kreativne stvari u suštini stvar motivacije. Za kreativno mišljenje je potrebno investirati vrijeme, napor i koncentraciju. Ključna riječ – MOTIVACIJU! Kada kreativni ljudi žele da riješe neki problem, oni koriste svoj prirodni talenat. Međutim, bolji rezultati se dobijaju korišćenjem kreativnih metoda tj. tehnika za rješavanje problema.. Radi se o uvježbavanju korišćenja desne strane mozga, što u principu znači VJEROVANJE SOPSTVENOJ INTUICIJI. Priroda ljudskog mozga je takva da sva opažanja spoljašnjeg svijeta ’razvrstava’ u poznate, uobičajene, već viđene šeme razmišljanja. Zbog toga analize podataka i informacija obično ne daju nove ideje. MOZAK MOŽE DA VIDI SAMO ONO ZA ŠTA JE PRIPREMLJEN, tako da se, kada se analiziraju podaci, mogu dobiti samo ideje koje vec egzistiraju, za koje smo pripremljeni..

Tako smo obrazovani tj. naučeni da uvijek pokušavamo da se sjetimo nečeg što smo čuli/naučili, skloni smo ’prepisivanju’.  Obično očekujemo da se stvari dogode na uobičajen, očekivan način. E sad, ako nekako uspijemo da pređemo preko, da zaobiđemo glavni tok misli ili očekivanih događaja i da uđemo u nekakav ’bočni (sporedni) tok’, tada možemo da dođemo nazad do početne tačke i da dobijemo kreativno pronicanje u moguće rješenje, odnosno da dobijemo novu ideju za rješenje..

Popularni postovi s ovog bloga

Teofil Pančić - Darko Rundek i Apokalipso, 20 godina

Ivan V. Lalić - Nikad samlji

(Ne)prilagođen

Lordan Zafranović - Ta slika mi se strašno urezala u sjećanje i negdje mi rekla šta je to pisac

Charles Bukowski - Još jedna propala veza

Patti Smith - Sam Shepard, moj najbolji drug

Zuko Džumhur - To je kao neka ljubav koja ne može da se objasni

Ernesto Sabato - Zemlja u kojoj je najveća elektronska komunikacija istovremeno je i zemlja gde je najveća usamljenost ljudskih bića